Un día para estudios

Skolan är lite knäpp just nu. Vi har ju avslutiningsarbeten, eller uppdrag som det heter på Kunskapsgymnasiet, i flera kurser och behöver alltså inte komma på dessa lektionerna. Just nu har jag bara schemalagda lektioner på måndagar och torsdagar. Det är skönt att kunna sova ut men det gäller att ta tag i arbetet själv och hålla sig diciplinerad, något som inte är det lättaste...

Idag var jag i alla fall duktig och åkte in till skolan så att jag var där vid tio. Jag pratade med min filosofilärare om mitt uppdrag och fick material att arbeta med. Efter det gjorde jag mitt franskprov som jag tror gick riktigt bra. Sedan satte jag och Charlie igång och gjorde den sista läxan vi har i filosofi eftersom jag som sagt ska börja med uppdraget. Jag kan ju bara säga att roligare uppgifter har vi ju haft...


Vid ett var det dags för oss att gå till SACO-mässan som hölls i Malmömässan som ligger precis vid vår skola. Gick runt i en dryg timme och samlade ihop kataloger om olika utlandsstudier. Jag är verkligen sugen på att plugga utomlands. Jag vill lära mig spanskan som jag har slitit som ett djur med i så många år. Det vore så himla kul att åka och bo i Spanien i ett halvår, men jag är ju en liten fegis så vi får väl se hur det blir.

Imorgon måste jag lämna in en hel del i både litterär gestaltning och svenska b så kvällen blir inte alltför rolig tyvärr. Det är verkligen trist när uppgifter och arbeten hopar sig får då får jag ingen lust till något av det överhuvudtaget. Jag ska gå ner och se om det finns något att mumsa på och sedan i alla fall försöka skriva klart min novell. Lite lättare blir det allt med en varm kopp te och min underbara oversize-tröja från Monki.

Kommentarer
Postat av: Mimmi

svar: Vad trist :/ men sånna kvällar behövs och det är skönt när de är över och man har fått en massa gjort :)

2008-11-26 @ 22:21:03
URL: http://bubbelsnubbel.blogg.se/
Postat av: miich

amen OJ snygging däär :)

2008-11-27 @ 23:05:57
URL: http://miichanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0