Listen up, boys!

Medan jag sitter här och äter lite plättar med socker som blev kvar sen igår så tänker på jag på samtalet som jag, Emelie och Amanda hade när vi fikade i måndags. Killar verkar alltid utgå från att tjejer vill ha förhållanden. Det är nästan så att de tar det som en personlig förolämpningen om en tjej uttrycker en önskan om att vara singel. Något som definitivt verkar vara svårt för dem att förstå är att vi kan vilja dejta, träffas och ha kul tillsammans utan att det behöver leda till något super-duper-extrem-seriöst. Bara för att vi kysser er eller frågar om vi ska hitta på något någon dag så betyder det inte att vi planerar bröllopet, grabbar.

Jag tänker såhär: Jag letar inte efter pojkvänsmaterial men träffar jag någon som det klickar med och det känns kanon och hela paketet - självklart skulle jag inte vilja missa det då. Jag hoppas bara att de killar jag träffar nu och i framtiden inser att vi inte måste göra upp en hel jävla regelbok som om vi spelade något slags avancerat pokerspel. Varför inte bara ha kul på vägen och se vad som händer?

Kommentarer
Postat av: amanda

Håller med :O

2008-11-27 @ 22:48:14
URL: http://metrobloggen.se/amandaandersson
Postat av: Mimmi

håller med i det du skriver, de flesta killar tror alltid att man leter efter något seriöst. Det gjorde inte jag när jag träffade min pojkvän, och han är nog den enda som inte heller trodde att jag ville ha nått seriöst. Men, sen slutade det ju i något seriöst iaf eftersom allt bara stämde :) haha

2008-11-28 @ 15:26:17
URL: http://bubbelsnubbel.blogg.se/
Postat av: Wiktoria

så rätt du har :D hihi fick du mitt sms tidigare idag =( ? pusss

2008-11-28 @ 18:22:05
URL: http://wiickys.blogg.se/
Postat av: Tant Gredelin

Tjejer har precis samma rätt som killar att bara ha kul och testa sig fram! Visst är det alltid mysigt och bekvämt med ett förhållande. Men man måste testköra bilen innan man köper den!

2008-11-28 @ 20:24:40
URL: http://kopuleramera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0