Det kallas självkänsla

Det känns inte jättestabilt att jag sitter klockan tolv på natten och gör upp mitt pluggschema för denna veckan. Jag har ingen direkt sug för skolan alls just nu. Det känns extremt jobbigt att ta tag i de arbeten som ska göras och jag har ingen inspiration överhuvudtaget. Jag ska dock verkligen försöka tvinga mig själv att få en del gjort denna veckan så att jag inte behöver stressa precis innan jul. Vill absolut inte hamna där igen med stressen och ångesten. Allt jag kände under hela våren får absolut inte komma tillbaka. Jag känner mig ändå ganska lugn för jag vet att jag är en helt annan person idag än jag var då. Jag har lärt mig att uppskatta mig själv för så mycket annat än vad jag presterar i skolan. Jag har insett att jag har så många andra kvalitéer att vara stolt över än de betyg jag kan pressa mig själv till att få. Jag känner inte längre att min värld rasar om jag inte får högsta betyg. Det är en sån extrem frihet att känna att jag känner mig så nöjd och lycklig med mig själv och min värld att jag vet att även om det kommer en motgång så kommer jag inte att gå under.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Du klarar det, Maria ;) Kram!

2008-11-25 @ 01:15:20
URL: http://metrobloggen.se/amandaandersson
Postat av: Wiktoria

tack så jätte mycket sötnos <3<3<3

2008-11-25 @ 12:19:20
URL: http://wiickys.blogg.se/
Postat av: tati

haha jag var exakt likadan innan. djupa depressioner när man "bara" fick VG. nu suger iofs vg fortfarande, men man kan liksom acceptera det på ett annat sätt. speciellt när man inser att man faktiskt har en framtid ÄVEN om man inte har 20 i snitt :)

2008-11-26 @ 15:10:19
URL: http://taatiana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0